Ønsker du at returnere en vare?
I handelsbetingelserne og på Helsehylden.dk findes der en fortrydelsesformular, der skal udfyldes og vedlægges en returforsendelse. Helsehylden SKAL være orienteret om, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten inden du afsender varen til os. Du kan skrive en mail på info@helsehylden.dk eller ringe på 29880163, så tager vi den videre proces derfra.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid (indenfor en rimelig tid) få tilsendt en mail, at vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen og/eller ved erhvervsmæssig brug af produktet / ydelsen.
Såfremt produktet ikke kan repareres eller erstattes som følge af udgået sortiment hos vores leverandører, så ydes der tilbagebetaling med afskrivning for den periode produktet har været brugt indenfor 24 måneder. Koster produktet f.eks. kr. 1.000,- og er det 100 dage siden orden blev indgået, så fratrækkes kr. 136,98 og tilbagebetalingen vil være kr. 863,02. Der ydes ikke erstatning i tilfælde af udgåede udskiftelige dele (f.eks. filtre til vandrenser) som følge af udgået sortiment hos leverandør.
Helsehylden ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. Reklamationer skal være os i hænde senest 2 måneder efter fejlen er opdaget.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde. At nægte modtagelse af varen betragtes ikke som retsmæssig udnyttelse af fortrydelsesretten, medmindre der udtrykkeligt gøres opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret (via mail og fortrydelsesformularen). Udgifter til porto/fragt ved at nægte modtagelse af varen vil blive fratrukket købsbeløbet du får retur.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@helsehylden.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her: Fortrydelsesformular
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Der må ikke være taget hul på varen under nogen omstændigheder.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Der er en række varekategorier som Helsehylden ApS ikke har pligt til at give fortrydelsesret på. Det drejer sig om følgende varekategorier:
- om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug (herunder kosttilskud), som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter
- om levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
- om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- om levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen (gælder bl.a. saunatæppe, der af hygiejniske årsager ikke må åbnes/afprøves, da tæppet derved ikke kan sælges videre til anden forbruger).
- om levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen
- om levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på
- om levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på
- om levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer
- om aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden
Varer der returneres skal sendes til:
Helsehylden ApS
Ørebjergvej 6
4262 Sandved
Ps. Husk at medsende en kopi af ordrebekræftelsen.