Handelsbetingelser (gældende fra 16/11-2023)

Generelle oplysninger 

Helsehylden ApS 
CVR-nummer - 37436208
Ørebjergvej 6        
4262 Sandved

(der kan IKKE hentes varer på denne adresse)

Anpartsselskab

Etableret - 01.02.2016
Email – info@helsehylden.dk 
Telefon – 2988 0163

Betaling
Helsehylden ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Helsehylden ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Leveringstiden er 2-4 hverdage. Hvis du i den samme ordre bestiller flere produkter, hvoraf nogle er på lager og andre ikke er, bliver din pakke først sendt, når alle varerne kan sendes samlet. Du vil modtage en mail herom.

Vi afsender kun varer til adresser i Danmark. Pris for levering fremgår altid inden man forlader indkøbskurven og går til betalingssiden. Der kan også, efter nærmere aftale, afhentes varer på Helsehyldens udleveringssted i Sandved. Ring eller skriv for nærmere info.

Leveringsomkostninger
Gratis levering ved køb over 499 DKK.

For ordrer under 499 DKK gælder følgende priser:

Levering til privatadresse: 65 DKK.

Afhentning på udleveringssted skal ske efter nærmere aftale og forsendelsen tillægges ikke fragt/portoomkostninger.

Har du købt for under 499 DKK bliver forsendelsen tillagt fragt/porto. Beløbet er fast, uanset hvor mange produkter der pakkes, og hvad forsendelsen vejer.

Hvis du køber for mere end 499 DKK bliver forsendelsen ikke tillagt fragt/porto.

Leveringstid
Leveringstiden er 2-4 hverdage. Hvis du i den samme ordre bestiller flere produkter, hvoraf nogle er på lager og andre ikke er, bliver din pakke først sendt, når alle varerne kan sendes samlet. Du vil modtage en mail herom.

Oprydningsudsalg

Der er stærkt begrænset lager og ved dit køb, så accepterer du, at produktet allerede kan risikere at være udsolgt. Der eftersendes ikke og din ordre vil kun kunne leveres delvist (hvis du har valgt andre produkter, der er på lager). Du betaler selvfølgelig kun for de varer du får tilsendt. Da det er et oprydningsudsalg så gælder prisen kun for varer købt indenfor denne kategori i perioden, hvor udsalget afholdes og så længe varerne er på lager. Du kan derfor ikke gøre krav på at få tilsvarende produkt leveret eller eftersendt jvf. lovgivning om bindende aftale, da du ved dit køb accepterer betingelserne for eventuelle udsolgte varer købt i kategorien "oprydningsudsalg".

 

Kontroller varen
Når du modtager din vare, er det en god idé at tjekke, om den er intakt, eller om den har lidt skade under transporten. Kontakt os straks på +45 29880163 eller info@helsehylden.dk, hvis varen er blevet beskadiget. Kontroller også, at det er den eller den rigtige vare, du har modtaget. Ønsker du at returnere en vare, eller hele ordren, kan du læse hvordan du gør her Returnering.

Opsigelse af abonnementskasse

Abonnementskasser kan opsiges med 14 dages varsel.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen og/eller ved erhvervsmæssig brug af produktet / ydelsen.

Såfremt produktet ikke kan repareres eller erstattes som følge af udgået sortiment hos vores leverandører, så ydes der tilbagebetaling med afskrivning for den periode produktet har været brugt indenfor 24 måneder. Koster produktet f.eks. kr. 1.000,- og er det 100 dage siden orden blev indgået, så fratrækkes kr. 136,98 og tilbagebetalingen vil være kr. 863,02. Der ydes ikke erstatning i tilfælde af udgåede udskiftelige dele (f.eks. filtre til vandrenser) som følge af udgået sortiment hos leverandør.

Helsehylden ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. Reklamationer skal være os i hænde senest 2 måneder efter fejlen er opdaget.

Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Helsehylden ApS
Ørebjergvej 6      
4262 Sandved

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. At nægte modtagelse af varen betragtes ikke som retsmæssig udnyttelse af fortrydelsesretten, medmindre der udtrykkeligt gøres opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret (via mail og fortrydelsesformularen). Udgifter til porto/fragt ved at nægte modtagelse af varen vil blive fratrukket købsbeløbet du får retur.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@helsehylden.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her: Fortrydelsesformular

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Der må ikke være taget hul på varen under nogen omstændigheder.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Der er en række varekategorier som Helsehylden ApS ikke har pligt til at give fortrydelsesret på. Det drejer sig om følgende varekategorier:

  • om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug (herunder kosttilskud), som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter
  • om levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • om levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen (gælder bl.a. saunatæppe og vandrensere, der af hygiejniske årsager ikke må åbnes/afprøves, da varen derved ikke kan sælges videre til anden forbruger).
  • om levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen
  • om levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på
  • om levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på
  • om levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer
  • om aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@helsehylden.dk

Håndtering af personoplysninger
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: 
Navn 
Adresse 
Telefonnummer 
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Helsehylden ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dataansvarlig er Helsehylden ApS.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Helsehylden ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Helsehylden ApS videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Som registreret hos Helsehylden ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Helsehylden Aps via e-mail info@helsehylden.dk